Porckopás – mit tehetünk ellene?

Amikor elkopnak az ízületek

Bár az ízületi kopás nem egyik pillanatról a másikra következik be, hanem egy hosszabbévekig tartó folyamat eredménye, nem árt, ha időben elkezdünk gondoskodni ízületeink és porcaink védelméről.

porckopás az egyik leggyakoribb mozgásszervi betegség, amellyel a becslések szerint a hazai felnőtt lakosság legalább 15-20%-ának kell szembenéznie.

A kor előrehaladtával fokozatosan csökkenni kezd a szervezetben az ízületi porcok számára is igen fontos kollagén termelődése, a porcszövet rugalmassága csökken, megindul az ízületi felszíneket borító porcok kopása. A túlsúly, a mozgásszegény életmód, a nem megfelelő táplálkozás, de akár a túlzott igénybevétel is hozzájárul ennek a folyamatnak a felgyorsulásához.

Milyen hatással van a kollagénveszteség az ízületekre?

kollagén rostos szerkezetű fehérje, amely az ízületi porcok struktúrájának 70%-át alkotja.

Az ízületi kollagén felel azért, hogy az ízületek rugalmassága megmaradjon, de a porcok optimális anyagcseréjében és újjáépítésében is szerepet játszik.

Testünk csontjai az ízületek segítségével kapcsolódnak egymáshoz, gyakorlatilag az ütéscsillapító szerepét betöltő ízületek biztosítják, hogy csontjaink jól bírják az őket érő folyamatos terhelést.

térdízület és a csípőízület  terhelhetősége teszi lehetővé például azt, hogy tudjunk guggolni vagy térdelni,  és azt is, hogy ne jelentsen kihívást a gyaloglás sem.

Ám ha súlyosabbá válik az ízületek kopása, az életminőség is jelentősen romlik, mivel a megszokott mozgásformák fájdalmas kihívást jelenthetnek.

Amikor elfogy az ízületekből és a porcokból a számukra létfontosságú ízületi kollagén, az érintkező csontok közötti súrlódást már semmi sem fogja csillapítani, így a csontok egymáson fognak elcsúszni.

Fontos a megelőzés és az időben elkezdett kezelés

Vannak olyan módszerek, amelyek segítenek lassítani az ízületekben végbemenő degeneratív változásokat.

Akár már napi 30 percnyi sétával is sokat tehetünk ízületeiénkért, ahogyan azzal is, ha több gyümölcsöt, valamint zöldséget iktatunk az étrendünkbe, megfelelő mennyiségű C vitaminhoz juttatva ezzel a szervezetünket.

A rendszeres és mértékletes mozgás jót tesz az ízületeknek,  segít az optimális testsúly elérésében, a C-vitamin pedig fontos a megfelelő kollagénszintézis fenntartásához.

Ne feledjük: ha most kezdünk el (esetleg újra) sportolni, fokozatosan szoktassuk magunkat a mozgáshoz, és mindig melegítsünk be az edzések előtt.

Vannak olyan speciális tápanyagok is, amelyek az ízületkímélő életmód fontos kiegészítőjévé válhatnak.

CH-Alpha® szabadalmaztatott eljárással előállított bioaktív hidrolizált kollagén peptideket tartalmaz.  1 ivóampullában nagy mennyiségű, 10 000 mg kollagénpeptid mellett 60 mg C-vitamin is található.

Az ízületi  Bioaktív Kollagén Peptid® a szervezet számára nagyon jól hasznosítható, elfogyasztás után már  rövid időn belül eljut a porcokba és az ízületekbe is.

Megosztom ezt a cikket:

Ajánlott termékek:

2023-01-01T15:39:55+02:00 által|Hasznos tanácsok|

3 hozzászólás

  1. Kiss Györgyné június 17, 2020 - 8:22 de.- Válasz

    Nagyon hasznos cikk!

  2. Koós Kálmán július 1, 2020 - 8:36 de.- Válasz

    Egy ideje elkezdtem többet gyalogolni és biciklizni, autóba csak akkor ülök, ha elkerülhetetlen. Jobban érzem magam a bőrömben azóta, de a térdeim még mindig sajognak. Rendeltem most egy doboz CH-Alphát, nagyon remélem, hogy a mozgás és a készítmény együttes hatása segít majd!

  3. Szabados Edit július 7, 2020 - 8:33 de.- Válasz

    Köszönöm Avital, régóta fáj a térdem, kipróbálom a cikkben említett termékeket. Hamarosan jelentkezem az eredményekkel!

Hagyj üzenetet

Cím

Go to Top